Adriaan Oomen

laat je belofte vliegen

Wat mij drijft

Als jochie van negen werd ik verliefd op het meisje van de Coca-Cola ‘Hilltop’ commercial en raakte ik gefascineerd door de magische verbeeldingskracht van reclame.

Daarom ging ik Communicatie en Marketing studeren. En daarom ben ik in mijn loopbaan bij KPN, Reaal en Rabobank altijd op zoek gegaan naar de beste aanpak voor het creëren van een onweerstaanbare belofte, waarmee je mensen in het hart raakt.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-320x320.jpg

Prijswinnend resultaat

Bij de Rabobank kwam alles samen: de door mij geleide Jochem de Bruin campagne, waarin de bank haar nieuwe belofte introduceerde (‘Het is tijd voor een bank die het anders doet’), zorgde voor kippenvel bij klanten en medewerkers. En wist zo het bestaansrecht van de bank (de coöperatie) op een onweerstaanbare manier tot leven te brengen.

Daarmee won de bank alle grote reclame en marketing awards. Waaronder de ‘Gouden Effie’ voor de meest effectieve campagne van Nederland. Ik realiseerde me dat ik de juiste formule had ontdekt. En besloot dat ik daar ook andere organisaties mee wilde helpen. Dat was de start van mijn eigen bedrijf.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2021/05/opstijgende-arend-e1622122610312-301x320.jpg

Geef je belofte vleugels

Sinds begin 2007 heb ik bijna honderd organisaties uit verschillende sectoren mogen helpen met het ontdekken, ontwikkelen en verbeelden van een nieuwe, onweerstaanbare belofte.

Denk aan HBO’s, MBO’s, financiële instellingen, zorginstellingen, nutsbedrijven, NGO’s, een schoonmaak organisatie en zelfs een vliegveld. Kijk hier voor enkele voorbeelden.

Dat is elke keer weer een prachtige ontdekkingsreis, waarin we op zoek gaan naar dat magische gevoel, dat voor kippenvel zorgt. Ga je mee op ontdekkingsreis?

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/09/fc64a843137c89c51ede48cdc123d971-1.png

Het Bovenscheidend Vermogen

In mijn laatste boek Bovenscheidend Vermogen geeft ik inzicht in wat bepaalde merken en bedrijven nu bijzonder maakt en hoe het komt dat zij boven het maaiveld uitsteken.