Rijn IJssel

Jouw weg vooruit

De wereld verandert voortdurend, en daarmee ook de behoeften van Rijn IJssels studenten en partners. Rijn IJssel heeft daarom gekozen voor een nieuwe strategische koers. Een nieuwe koers, te zien als een weg vooruit; een route met ruimte voor talent, persoonlijke aandacht en ontwikkeling.

Herpositionering en Branding

Deze strategische koers vroeg om een herpositionering van het merk Rijn IJssel. Samen met het ‘Regieteam’, bestaande uit onderwijs- en stafdirecteuren hebben we de essentie van Rijn IJssel in de vorm van een nieuwe belofte en kernwaarden ontdekt én deze concreet gemaakt: in woorden en in daden.

Identiteit versus Imago

Hiervoor hebben we gesprekken gevoerd met medewerkers uit verschillende lagen van de organisatie, stakeholders en studenten. Daarin toetsten we of de nieuwe belofte de nieuwe koers recht doet. En welke merkwaarden daarbij horen. Zo hebben een brug geslagen tussen Rijn IJssels imago – hoe de buitenwereld naar je kijkt – en identiteit – hoe Rijn IJssel zichzelf ziet. Door deze verbinding hebben we er samen met de afdeling MarCom voor gezorgd dat Rijn IJssel ook in de toekomst als een herkenbare en sterke organisatie wordt gezien. Een sterk merk bouw je tenslotte samen.

Niet alleen op papier

Om voor elkaar te krijgen dat de belofte wordt omarmd door zowel medewerkers als externe doelgroepen, hebben we de kernwaarden niet allen vertaald naar herkenbare merkwaarden, maar ook naar praktische werkwaarden, die inspireren tot het concreet waarmaken van de Merkbelofte en de Merkwaarden.

Zo gaat Rijn IJssel de uitdaging aan om consistent te communiceren vanuit één merk, met één visie en een duidelijk onderscheidend vermogen. Zo creëerden we een helder en herkenbaar beeld van Rijn IJssel.

‘Adriaan heeft ons meegenomen in dit proces en het helder helpen vertalen naar alle stakeholders. De sessie waren nuttig, betekenisvol en goed voorbereid, hierin kreeg iedereen een stem. Zijn aanpak stimuleerde ons om te ontdekken, te verbeelden en te beleven, wat onze positionering en identiteit voor de langere termijn gaat helpen in woorden en beelden binnen onze instelling en daarbuiten.’

Margreet Kuiper (adviseur Marketing) & Frank Arnoldus (manager Marketing, Instroom en Communicatie).

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-160x160.jpg

Is jouw organisatie toe aan een onweerstaanbare belofte?

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-160x160.jpg

Is jouw organisatie toe aan een onweerstaanbare belofte?