Adriaan Oomen

brengt een onweerstaanbare belofte

Adriaan Oomen

brengt een onweerstaanbare belofte

Wat mij drijft

Als jochie van negen werd ik verliefd op het meisje van de Coca-Cola ‘Hilltop’ commercial en raakte ik gefascineerd door de magische verbeeldingskracht van reclame.

Daarom ging ik Communicatie en Marketing studeren. En daarom ben ik in mijn loopbaan bij KPN, Reaal en Rabobank altijd op zoek gegaan naar de beste aanpak voor het creëren van een onweerstaanbare belofte, waarmee je mensen in het hart raakt.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-320x320.jpg
Prijswinnend resultaat

Bij de Rabobank kwam alles samen: de door mij geleide Jochem de Bruin campagne, waarin de bank haar nieuwe belofte introduceerde (‘Het is tijd voor een bank die het anders doet’), zorgde voor kippenvel bij klanten en medewerkers. En wist zo het bestaansrecht van de bank (de coöperatie) op een onweerstaanbare manier tot leven te brengen.

Daarmee won de bank alle grote reclame en marketing awards. Waaronder de ‘Gouden Effie’ voor de meest effectieve campagne van Nederland. Ik realiseerde me dat ik de juiste formule had ontdekt. En besloot dat ik daar ook andere organisaties mee wilde helpen. Dat was de start van mijn eigen bedrijf.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2021/05/opstijgende-arend-e1622122610312.jpg

Geef je belofte vleugels

Sinds begin 2007 heb ik bijna honderd organisaties uit verschillende sectoren mogen helpen met het ontdekken, ontwikkelen en verbeelden van een nieuwe, onweerstaanbare belofte.

Denk aan HBO’s, MBO’s, financiële instellingen, zorginstellingen, nutsbedrijven, NGO’s, een schoonmaak organisatie en zelfs een vliegveld. Kijk hier voor enkele voorbeelden.

Dat is elke keer weer een prachtige ontdekkingsreis, waarin we op zoek gaan naar dat magische gevoel, dat voor kippenvel zorgt. Dat doe ik samen met mijn creatieve maatjes.

Verbeelders en verwoorders

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2019/09/Jaap-320x320.jpg

Jaap van den Berg

Wakkerschudder, Communicatieverbeteraar en creatief denker. Wekt grootse dromen tot leven. Krijgt kippenvel van deze man die vol liefde over zijn werk praat en hoe fijn hij het vindt om met frisdranken te werken, de uithaal van Lisa Fisher in deze versie van Gimme Shelter van The Rolling Stones en van hout van Fender basgitaren van vóór 1964.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2019/05/ADDEXPERTS-DonkeyPerformance-320x320.png

Ruud van der Donk

Vindt met inspirerende woorden de weg naar de harten & hoofden van mensen, zodat zij richting krijgen, in beweging komen en tot actie overgaan. Krijgt eigenlijk nooit kippenvel.

Dorus en Mannes

Dorus & Mannes

Maken en bewaken merken die kloppen bij de mensen erachter. Leren de organisatie kennen en bemoeien zich met zaken waar ze weinig vanaf weten. Schoppen schenen en geven liefde zonder dat daar om is gevraagd. Zo ontwerpen zij merken waarvan je gaat houden, zoals je ook van mensen kunt houden. Krijgen kippenvel van dit filmpje.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2019/05/ADDEXPERTS-Regisseur-van-Mogelijkheden.png

Ingrid Aarsman

Ik zie van nature of medewerkers op de juiste plek zitten en of zij zich volledig uitdrukken en uitspreken. Vanuit rust en betrokkenheid benoem ik messcherp wat er speelt en welke verandering er nodig is.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2019/11/Addfocus_Sikko-320x320.jpg

Sikko Gerkema

Conceptdenker en copywriter. Won talloze Awards met iconische reclamecampagnes. Combineert loepzuivere inzichten met onbegrensde creativiteit. Heeft voor bijna elk A-merk gewerkt in welke branche dan ook. Krijgt kippenvel van deze commercial.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/09/fc64a843137c89c51ede48cdc123d971-1.png

Het Bovenscheidend Vermogen

In mijn nieuwste boek Bovenscheidend Vermogen geeft ik inzicht in wat bepaalde merken en bedrijven nu bijzonder maakt en hoe het komt dat zij boven de concurrentie uitsteken.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/09/fc64a843137c89c51ede48cdc123d971-1-320x480.png

Het Bovenscheidend Vermogen

In mijn nieuwste boek Bovenscheidend Vermogen geeft ik inzicht in wat bepaalde merken en bedrijven nu bijzonder maakt en hoe het komt dat zij boven de concurrentie uitsteken.