Tellius

Van Syntrus Achmea Real Estate and Finance (de vastgoedtak van Achmea) kregen we de vraag om te komen helpen bij de ontwikkeling van een nieuw hypotheekmerk

Samen met de medewerkers van het projectteam brachten we de behoeften in kaart van zowel de eindklanten, als de tussen­personen via welke het product zou moeten worden verkocht. Daarnaast zijn we op zoek gegaan naar de unieke sterktes van de hypotheektak van Syntrus Achmea Vastgoed. Daarvoor voerden we gesprekken met directe medewerkers en andere relevante betrokkenen.

Hieruit kwamen twee mogelijke behoeften naar voren: transparantie en soliditeit. Daar zaten we eerst wel een beetje mee, want in onze ogen waren en zijn dat vooral randvoorwaarden voor een hypotheekverstrekker en niet zozeer toegevoegde waarden. Maar toen we daar dieper op in gingen, raakten onze gesprekspartners enigszins gepikeerd, omdat ze het buitengewoon serieus meenden. Ze kwamen zelfs met voorbeelden waaruit bleek dat ze zich heel bewust waren van het belang van de hypotheek voor de aanvrager, maar ook dat ze heel zorgvuldig omgingen met die aanvraag en niet uitsluitend keken naar de mogelijkheden, maar ook naar de risico’s. Zorgvuldigheid boven alles dus.

Omdat we dit tot in de haarvaten van de hypotheekafdeling aantroffen, waren we gerustgesteld. We ontwikkelden samen met een van onze creatieve partners de naam en branding voor het nieuwe merk: Tellius. Dat verwijst naar de stevige grond waar de hypotheken op staan in de vorm van Syntrus Achmea Vastgoed. We bedachten ook de branding voor het product: de ‘Toekomstvast Hypotheek’ die zekerheid op de lange termijn biedt. En als slogan kozen we voor de claim ‘Serieus over hypotheken’, want dat sprak de doelgroep sterk aan.

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-160x160.jpg

Is jouw organisatie toe aan een onweerstaanbare belofte?

https://adriaanoomen.nl/wp-content/uploads/2018/11/add-focus-adriaan-oomen-portret-160x160.jpg

Is jouw organisatie toe aan een onweerstaanbare belofte?